izhajajo iz razvojnega načrta zavoda, vizije in vrednot Vrtca Črenšovci. Skozi letne razgovore in opazovanja otrok v  letošnjem šolskem letu odločili za prednostno nalogo FORMATIVNO SPREMLJANJE, kjer bomo še posebej pozorni na bralno pismenost. V ospredju bo glavno delo otrok, to je igra, ki bo skozi opazovanje in vključevanje strokovnih delavcev predstavljala izhodišče za načrtovanje tematskih sklopov.


Cilji FS v vrtcu

  • Zagotavljanje najbolj ustrezne podpore za otrokov razvoj in učenje v danem trenutku.
  • Spodbujanje razvoja otrokovih veščin učenje učenja.
  • Spodbujanje razvoja metakognitivih strategij.
  • Krepitev sposobnosti za razvijanje strategije reševanja problemov.
  • dvig igre, ki je načrtovana (timsko načrtovanje na ravni vrtca in na oddelčni ravni ter indvidiualni pristop) na višji nivo (strokovni delavec kot partner).
  • Učenje skozi igro, ki je zabavno in so napake dovoljene (osredotočanje na problem in ne na pravi odgovor).
  • Bogatenje besednega zaklada.
  • Krepitev fonološkega zavedanja.
  • Promocija branja.
  • Večja vloga spontane igre.
 

Elementi FS v vrtcu

  • Aktivna vključenost v proces.
  • Dokazi.
  • Povratna informacija.
  • Učenje otrok od otrok.
  • Vrednotenje in samovrednotenje.
 

V ta namen bomo pripravili

  • Sodelovanje s starši, kjer bomo v preddverju ali v garderobah občasno pripravili oglasno desko/kotiček TRD OREH. Skupaj z otrokom bodo reševali različne miselne, knjižne( sodelovanje s knjižničarko) glasbene uganke. Namen je povezovanje z otrokom, pogovor, komunikacija in aktivna vključenost v življenje vrtca.
  • V kotičku/oglasni deski PRIPOROČAM, SVETUJEM, PREVERJENO, bodo lahko starši zapisali kakšno knjigo, članek, oddajo, spletno povezavo, ki bi lahko prišla prav vsem, ki se ukvarjamo z otroki.
  • Kotičkek/oglasna deska POTUJEM IN SVETUJEM, bo namenjena promociji predvsem domačega kraja, skritih kotičkov naše občine in drugih krajev po Sloveniji in svetu.
  • 5 minutna aktivnost  BEREM, LISTAM, SE IGRAM, S KNJIGO V ROKI SE NE NE DAM, kjer bomo vsi zbirali bralne minutke in spodbujali ljubezen do branja in knjig.
 

Skozi načrtovane aktivnosti želimo povezati elemente FS z BP in igro z opazovanjem ter otrokom ponuditi vsakodnevne izzive. Otrokom bomo omogočili varno okolje, ki predstavlja prostor raziskovanja, predvsem pa nudenje prijetne izkušnje, kjer so napake priložnost za nenehno učenje. Izvajali  bomo kolegialne hospitacije in mreženje strokovnih delavk (menjava oddelkov) in strokovno sodelovanje z OŠ. Dobro prakso bomo širili tudi v druge vrtce. Starše bomo o aktivnostih sproti obveščali in jih predstavili na oddelčnih srečanjih.

Na ravni oddelkov bomo v sodelovanju s knjižničarko izvedli različne dejavnosti, ki jih bomo vključili v Nacionalni mesec skupnega branja. Letošnja rdeča nit bralne značke oziroma Malček bralček je BRANJE JE PRAZNOVANJE.

Prožne oblike učenja so oblike poučevanja in učenja, ki razvijajo/nadgrajujejo obstoječe pedagoške strategije, pristope in prakse z novimi učnimi praksami, ki tudi z vključevanjem novih tehnologij, pripomorejo k dvigu splošnih kompetenc otrok – pismenost, večjezičnost, matematična, naravoslovna, tehniška in inženirska kompetenca, digitalna kompetenca, podjetnost, osebnostna, družbena in učna kompetenca, državljanska kompetenca in kulturna zavest in izražanje, hkrati pa razvijajo pri otrocih tudi ustvarjalnost in inovativnost, kritično mišljenje, sposobnost odločanja, radovednost in odgovornost.

Posebno pozornost bomo tudi v tem šolskem letu vsakodnevno namenjali zdravju, gibanju, zdravi prehrani in zobozdravstveni preventivi. Nadaljevali bomo s programi Ekošola/vrtec, Zdravje v vrtcu, Varno s soncem, Mali sonček, Ekovrtovi) in izvajali program.


  • Dvig kakovosti neposrednega dela po posameznih področjih kurikula skozi spremljanje lastnega dela (načela kakovosti dela vzgojitelja), kolegialnih hospitacij, menjavanj v oddelku (strokovna delavka 1x na leto izvede največ 30-minutno dejavnost v drugem oddelku) ter strokovnih pogovorov/razprav, spremljanje po načelih FS oz. protokola spremljanja projekta Objem.
  • Formativno spremljanje napredka otrok s povratno informacijo.
  • Vključevanje IKT v pedagoško delo in druge strokovne delavce.
  • Učno bogato okolje v igralnici in v naravi, tudi v gozdni igralnici.
 

PROJEKTI IN PROGRAMI V ŠOLSKEM LETU 2024/2025

Ime projekta

Vodja oz. koordinator

Eko šola/vrtec

Petra Smej

Varno s soncem

Petra Sobočan

Zdravje v vrtcu

Monika Lorbek

Eko vrtovi

Andreja Podgorelec, Renata Žerdin in Tadeja Sarjaš

Zimska gibanica

Monika Lorbek

Naša mala knjižnica

Nataša Litrop

VROV

Petra Smej, Andreja Podgorelec

Planetu prijazen vrtec

Sandra Pučko, Patricija Horvat

Evropski teden športa (23. 9 – 30. 9. 2024)

Monika Lorbek, Nataša Kranjec

Turizem in vrtec

Sandra Pučko in Patricija Horvat ter vse strokovne delavke

Razvojna naloga Vključujoča šola – vključujoči vrtec-vključujoči fizični prostor s 1.10.2023

Petra Smej